آموزش فارسی پلاگین ویری راینو اسکچاپ: رندرینگ نورپردازی متریال س
آموزش فارسی پلاگین ویری راینو اسکچاپ: رندرینگ نورپردازی متریال سازی Vray
به درخواست بسیار زیاد شما کاربران عزیز، این آموزش پلاگین ویری برای اسکچاپ و راینو را هم که ساخت شرکت blackspectacles دوبله کردیم و همین حالا میتوانید تهیه بفرمایید ….
آموزش فارسی پلاگین ویری راینو اسکچاپ Vray for Rhino + Vray for Sketchup
این دوره آموزش فارسی پلاگین ویری راینو اسکچاپ را با برسی مدل سه بعدی و رفع ایرادات رایج در مدل سازی و توصیه هایی برای اولویت بندی و ترتیب مباحثی مانند، رندرگیری بدون متریال و به صورت گچی،بعد تنظیمات نوری ، و بعد متریال سازی و … شروع میکنیم.در این دوره، مدیریت زمان انجام پروژه هم را یاد خواهیم داد. به این معنی که تا چه اندازه باید روی یک رندر وقت گذاشت و بابقی کارها را با المنت هایی که داریم،در قسمت پست پروداکشن انجام بدهیم.
در نیمه اول این آموزش، پلاگین ویری برای اسکچاپ را آموزش میدهیم و در نیمه دوم، پلاگین ویری برای راینو . تنظیمات این پلاگین برای این 2 نرم افزار، خیلی شبیه به هم هست و در آخر توضیحات تکمیلی را شرح خواهیم داد.قسمت پایانی این دوره آموزشی هم با ارتقا تصویر و پست پروداکشن با فتوشاپ post production in Photoshop تکمیل خواهد شد. جایی که تمام تصاویر روی هم قرار گرفته و افکت گذاری compositing effects میکنیم و ….
آموزش فارسی تنظیمات کادر رندر پلاگین ویری برای اسکچاپ
- معرفی پلاگین ویری برای اسکچاپ و ویری برای راینو Vray for Sketchup and Rhino
- آموزش سازمان دهی و مدیریت لایه ها Layer Organization
- چک کردن پشت و رو نبودن سطوح مدل سه بعدی از نظر مدلسازی Setting up Front and Back Faces
- آموزش کار با متریال های اسکچاپ Materials in SketchUp
- آموزش پنل گلوبال سویچ کادر رندر ویری Global Switches
- آموزش پنل تنظیمات سیستم کادر رندر ویری System Settings
- آموزش ساخت دوربین اسکچاپ و آماده سازی محیط صحنه Camera and Environment Settings
- آموزش تنظیمات آنتی الایزینگ Image Sampler (Antialiasing)
- آموزش تنظیمات دی ام سی سمپلر DMC Sampler (Antialiasing)
- آشنایی با مفهوم کالور مپینگ Color Mapping
- آشنایی با آیتم های کانال رندر برای پست پروداکشن Render Channels Settings
- تنظیمات خروجی رندر نهایی Output Settings
- آشنایی با مفهوم نورپردازی غیر مستقیم جی آی Indirect Illumination (GI)
- تنظیمات مهم ترین متورهای محاسبه کننده بازتاب نور Irradiance Map and Brute Force
آموزش فارسی تنظیمات نورپردازی و دوربین
- تنظیمات نورپردازی برای سیستم نور آسمان و خورشید ویری Vray Sun Settings
- آشنایی با آیتم های ویری کمرا فریم بافر Vray Frame Buffer
- آموزش کار با آبشن تنظیم و اصلاح کننده روشنایی نور Exposure Color Correction
- نور گنبدی ویری Vray Dome Light
- قرار دادن یک مپ یا تکسچر اچ دی آر در نور گنبدی (دوم لایت) Texture with an HDRI Image
آموزش فارسی متریال سازی و رندرینگ : ویری و فتوشاپ
- آموزش ویرایش تصاویر اچ دی آر در نرم افزار فتوشاپ Adjusting HDRI Images in Photoshop
- رابطه بین متریال های پلاگین ویری و متریال های پیش فرض اسکچاپ Vray and Sketchup Materials
- آموزش تنظیم انعکاس Reflection از نوع Fresnel در پنجره ویرایشگر متریال Vray Material Editor
- تنظیمات و ویرایش های مورد نیاز برای ایجاد متریال های براق و صیغلی Reflection Glossiness Settings
- ایجاد افکت بامپ در متریال Bump Map
- آموزش تنظیم و ویرایش مقیاس متریال ها Manipulating UVW Maps
- ساخت متریال شیشه Glass و سایر متریال هایی که شکست نور دارند Transparent Materials
- آموزش ساخت ویری پراکسی Vray Proxies
- آموزش ورودی گرفتن و خروجی گرفتن Vray Proxies
- آشنایی با آخرین تغییرات ابزار فریم بافر Vray Frame Buffer tools
- وارد کردن رندر المنت ها در فتوشاپ Bringing Rendered Channels into Photoshop
- ارتقا رندر تصاویر رندرگیری شده توسط رندر المنت ها در فتوشاپ Enhancing a Vray Render in Photoshop
آموزش فارسی نورپردازی ، تنظیمات کادر رندر، نور و دوربین راینو
- آموزش تنظیمات گلوبال سویچ پنل رندر راینو Global Switches in Rhino 5
- آموزش پنل سیستم آبشن ویری برای راینو System Options
- کار با دوربین و آبشن های اینوایرومنت Camera and Environment Options in Rhino 5
- تنظیمات Antialiasing و Sampler – Color Mapping برای پلاگین ویری مخصوص راینو
- کانال های ویری بافر Vray Frame Buffer Channels in Rhino
- آموزش تنظیم خروجی کادر رندر برای رندر 360 درجه Spherical Rendering in Rhino
- آموزش ویرایش آبشن های Indirect Illumination (GI) – Irradiance Map برای راینو
- آشنایی با متور محاسبه کننده Brute Force GI Settings به عنوان بازتاب اولیه
- آموزش تنظیمات لایت کش Light Cache Settings به عنوان بازتاب ثانویه
- آموزش تنظیم نورپردازی مخصوص نور روز ویری Daylight System in Vray
- ساخت افکت سایه های تماسی و ایجاد سایه های نرم Ambient Occlusion – Soft Shadows
- آموزش تنظیم و اصلاح پرسپکتیو سه نقطه ای دوربین ویری Lens Shift Correction in Vray
- آموزش تنظیم ویری دوم و اچ دی آر Vray Dome – HDRI Images
آموزش فارسی متریال سازی و رندرینگ ویری برای راینو
- ساخت متریال های شفاف و ساده ویری برای راینو Clear Glass Material
- ساخت متریال شیشه مات و رنگی Creating Frosted and Colored Glass Materials
- ساخت و اعمال متریال های درخشاپ (مانند لامپ) Creating and Assigning an Emissive Material
- ساخت و بارگذاری متریال های ویری قابل استفاده در سایر نرم افزارها Saving and Loading Materials
- تنظیم مقیاس متریال در راینو UVW Mapping in Rhino
- ساخت متریال با افکت اسکیسی (ویری تون ) Vray Toon Material
- نتیجه گیری و جمع بندی مباحث …
خب دوستان به انتهای مقاله آموزش فارسی پلاگین ویری راینو اسکچاپ رسیدیم . از توجه و همراهی شما با این مقاله سپاسگزاریم. برای مشاهده و داملود آموزش ویدئویی آموزش ZBrush می توانید به سایت تری دی مکس فارسی مراجعه نمایید.